De marketingwereld is zeer levend en verandert zeer snel. Er komen voortdurend nieuwe marketing trends, technologieën en tactieken bij. Van alles wordt er data bijgehouden. En data betekent info, wat gelijk staat aan statistieken. Daarom is het van groot belang dat jij als bedrijf altijd op de hoogte blijft. Natuurlijk wil je als bedrijf nooit achterstaan op jouw concurrenten.
Maar hoe ga je dit aanpakken?
SEO

Als je goed vindbaar wilt zijn, moet je website bovenaan de zoekresultaten staan. Dit doe je aan de hand van keywords, dus moet je SEO gaan toepassen. Door een keyword analyse kan je uitzoeken welke keywords trending zijn en goed van pas komen. Hiervoor heb je verschillende tools om te kijken wat het beste uitpakt op je bedrijf. Hoe beter je website scoort voor keywords, des te meer kans je hebt dat mensen je website bezoeken.
Social media
Alles op social media word bijgehouden. Wat je bezoekt, op welke tijdstip je het meest actief bent, wat je regelmatig bekijkt… Deze informatie is zeer belangrijk voor jou als bedrijf. Aan de hand van deze informatie kan je je algoritme verbeteren. Deze informatie kan je terug vinden bij je statistieken.

Alles bij elkaar genomen hebben wij een rijkdom aan statistieken. En aan de hand van deze statistieken en informatie kan je inspelen op uw klanten.
En vergeet niet.
STATISTIEKEN = DATA!