fbpx
Case-study: een succesvolle productlancering dankzij digitale marketing!

We hebben vorige week een klant helpen starten met een productlancering. Hiervoor hebben we alles uit de kast gehaald, met een zeer mooi resultaat!

We hebben gekozen voor een mix aan verschillende initiatieven om te zorgen dat de landingspagina van hun nieuw product zoveel mogelijk bezocht ging worden. En uiteindelijk moest er ook zoveel mogelijk verkocht worden.

We zorgden oa. voor:

  • Een mailing-campagne naar bestaande distributie.
  • Een mailing-campagne naar alle eindklanten die in de database beschikbaar waren.
  • Nieuwe handtekeningen voor de e-mail van alle medewerkers in het bedrijf, die zorgen voor een link naar de landingspagina.
  • Een Google Adwords-campagne.
  • Een Facebook-advertentie campagne.
  • Een Linkedin-advertentie campagne.
  • Een persbericht dat is opgepikt in verschillende vakbladen.

Hieronder zie je de resultaten, na 3 dagen campagne. Meer dan 9.000 bezoekers op de landingspagina in 3 dagen tijd, wat op zijn beurt resulteerde in meer dan 40 aanvragen. Van deze aanvragen hebben er reeds meer dan de helft producten aangekocht (met een minimum verkoop van €5.000 per order). Of om het simpeler te zeggen: bijna €300.000 omzet in 3 dagen tijd!

In tegenstelling tot de meeste campagnes kwamen de meeste leads uit Google en niet uit Facebook of Linkedin. Alhoewel deze campagne een grote investering bedraagde, is deze na 3 dagen al meer dan 10 keer terug betaald. Het ultieme bewijs dat digitale marketing je verkoop echt een boost kan geven!

Heb jij ook advies nodig over hoe je je bedrijfsdoel kunt bereiken, met jouw budget? We brainstormen graag met jou, zodat ook jij geweldige resultaten kunt halen!

Andere leuke artikels

User Generated Content: wat en waarom?

User Generated Content: wat en waarom?

User generated content (UGC) is een krachtige tool geworden voor merken om dicht bij hun community te staan, vertrouwen op te bouwen en hun engagement rate te verhogen. UGC is elke vorm van content - zoals foto's, video's, reviews, testimonials, social media posts en...

Alles over de tone-of-voice van je bedrijf!

Alles over de tone-of-voice van je bedrijf!

Een sterke positionering van je bedrijf binnen de doelgroep begint met het bepalen van de juiste tone of voice. Maar wat houdt tone of voice precies in en waarom is het zo essentieel voor effectieve marketing? In deze blogpost verkennen we de definitie van tone of...