fbpx
Case-study: een succesvolle productlancering dankzij digitale marketing!

We hebben vorige week een klant helpen starten met een productlancering. Hiervoor hebben we alles uit de kast gehaald, met een zeer mooi resultaat!

We hebben gekozen voor een mix aan verschillende initiatieven om te zorgen dat de landingspagina van hun nieuw product zoveel mogelijk bezocht ging worden. En uiteindelijk moest er ook zoveel mogelijk verkocht worden.

We zorgden oa. voor:

  • Een mailing-campagne naar bestaande distributie.
  • Een mailing-campagne naar alle eindklanten die in de database beschikbaar waren.
  • Nieuwe handtekeningen voor de e-mail van alle medewerkers in het bedrijf, die zorgen voor een link naar de landingspagina.
  • Een Google Adwords-campagne.
  • Een Facebook-advertentie campagne.
  • Een Linkedin-advertentie campagne.
  • Een persbericht dat is opgepikt in verschillende vakbladen.

Hieronder zie je de resultaten, na 3 dagen campagne. Meer dan 9.000 bezoekers op de landingspagina in 3 dagen tijd, wat op zijn beurt resulteerde in meer dan 40 aanvragen. Van deze aanvragen hebben er reeds meer dan de helft producten aangekocht (met een minimum verkoop van €5.000 per order). Of om het simpeler te zeggen: bijna €300.000 omzet in 3 dagen tijd!

In tegenstelling tot de meeste campagnes kwamen de meeste leads uit Google en niet uit Facebook of Linkedin. Alhoewel deze campagne een grote investering bedraagde, is deze na 3 dagen al meer dan 10 keer terug betaald. Het ultieme bewijs dat digitale marketing je verkoop echt een boost kan geven!

Heb jij ook advies nodig over hoe je je bedrijfsdoel kunt bereiken, met jouw budget? We brainstormen graag met jou, zodat ook jij geweldige resultaten kunt halen!

Andere leuke artikels

Wat TikTok en Instagram reels voor jouw bedrijf kunnen doen

Wat TikTok en Instagram reels voor jouw bedrijf kunnen doen

In de digitale wereld van vandaag is het essentieel voor bedrijven om nieuwe strategieën te omarmen om op te vallen en te groeien. Twee platformen die de afgelopen jaren opvallend goed zijn gebleken in het vergroten van je merkbekendheid en het aantrekken van een...

De Essentiële Gids voor SEA en SEO: Wat is het verschil?

De Essentiële Gids voor SEA en SEO: Wat is het verschil?

In de wereld van digitale marketing zijn er twee termen die vaak voorbij komen: SEA (Search Engine Advertising) en SEO (Search Engine Optimization). Hoewel ze beide gericht zijn op het verbeteren van de online zichtbaarheid van een website, zijn SEA en SEO twee...

Hoe vergroot ik mijn online zichtbaarheid?

Hoe vergroot ik mijn online zichtbaarheid?

In de moderne zakenwereld is online zichtbaarheid van cruciaal belang voor het succes van een bedrijf. Met een groeiend aantal mensen dat dagelijks online actief is, is het essentieel geworden om jezelf op te laten vallen te midden van de concurrentie. Of je nu een...