fbpx
Case-study: een succesvolle productlancering dankzij digitale marketing!

We hebben vorige week een klant helpen starten met een productlancering. Hiervoor hebben we alles uit de kast gehaald, met een zeer mooi resultaat!

We hebben gekozen voor een mix aan verschillende initiatieven om te zorgen dat de landingspagina van hun nieuw product zoveel mogelijk bezocht ging worden. En uiteindelijk moest er ook zoveel mogelijk verkocht worden.

We zorgden oa. voor:

  • Een mailing-campagne naar bestaande distributie.
  • Een mailing-campagne naar alle eindklanten die in de database beschikbaar waren.
  • Nieuwe handtekeningen voor de e-mail van alle medewerkers in het bedrijf, die zorgen voor een link naar de landingspagina.
  • Een Google Adwords-campagne.
  • Een Facebook-advertentie campagne.
  • Een Linkedin-advertentie campagne.
  • Een persbericht dat is opgepikt in verschillende vakbladen.

Hieronder zie je de resultaten, na 3 dagen campagne. Meer dan 9.000 bezoekers op de landingspagina in 3 dagen tijd, wat op zijn beurt resulteerde in meer dan 40 aanvragen. Van deze aanvragen hebben er reeds meer dan de helft producten aangekocht (met een minimum verkoop van €5.000 per order). Of om het simpeler te zeggen: bijna €300.000 omzet in 3 dagen tijd!

In tegenstelling tot de meeste campagnes kwamen de meeste leads uit Google en niet uit Facebook of Linkedin. Alhoewel deze campagne een grote investering bedraagde, is deze na 3 dagen al meer dan 10 keer terug betaald. Het ultieme bewijs dat digitale marketing je verkoop echt een boost kan geven!

Heb jij ook advies nodig over hoe je je bedrijfsdoel kunt bereiken, met jouw budget? We brainstormen graag met jou, zodat ook jij geweldige resultaten kunt halen!

Andere leuke artikels

Waarom content marketing essentieel is voor de leadgeneratie

Waarom content marketing essentieel is voor de leadgeneratie

In de wereld van marketing is leadgeneratie een cruciaal onderdeel van het succes van een bedrijf. Het is de kunst van het aantrekken en converteren van geïnteresseerde prospects naar potentiële klanten. Content marketing is een van de belangrijkste tools die...

Van aarde redden tot fotogenieke momenten: onze unieke teambuilding

Van aarde redden tot fotogenieke momenten: onze unieke teambuilding

Als jong marketing agency proberen we altijd onze grenzen te verleggen en ons te onderscheiden van andere agencies. Om dit te bereiken is het belangrijk om regelmatig tijd te nemen om als team samen te werken, te ontspannen en nieuwe ideeën te ontwikkelen. Onze...

Een greep uit onze succesverhalen

Een greep uit onze succesverhalen

We hebben in ons, relatief jong bestaan, al verschillende succesverhalen geboekt. In onderstaande video zie je enkele getuigenissen uit diverse sectoren. Zo spreekt Carl Van Gorp, van LMJ Construct, over de successen die zij hebben behaald in de eerste 6 maanden van...