fbpx
Marketing trends voor 2020 deel 1: AI & chatbots

De technologische revolutie 3.0

De opmars van AI en chatbots zal in 2020 nieuwe hoogtes leren kennen. AI of artificial intelligence zal een enorme meerwaarde opleveren voor de big data waarover we beschikken. Via AI kunnen we niet alleen historische analyses uitvoeren op deze data maar ook en vooral via machine learning toekomstig consumentengedrag voorspellen. Van goudwaarde voor B2C én B2B ondernemers! Chatbots zijn een van de markante toepassingen van AI. Intelligente chatbots slapen nooit, zijn 24/7 beschikbaar, kennen geen wachtrijen met irritante muziekjes, kunnen gemoedsstemmingen onderkennen en zijn ook nog eens veel goedkoper dan werknemers. Kortom een perfecte tool om je customer service te ontlasten en ondersteunen.
TIP: laat de klanten wel meteen weten dat ze via een chatbot communiceren en geef ze de mogelijkheid om te switchen naar een customer service medewerker van vlees en bloed.

Heel de onderneming heeft er baat bij

Toch zullen AI en chatbots niet enkel een meerwaarde zijn voor customer service. Denk bijvoorbeeld aan HR. Een intelligente rekruteerder die dag en nacht al jouw website bezoekers screent, die nooit klaagt en steeds slimmer wordt. Dat klinkt als een utopie voor veel HR managers, maar met een echt intelligente chatbot, gekoppeld aan Google API is deze utopie binnen handbereik.

Eindeloos veel mogelijkheden

Toch stoppen de mogelijkheden van chatbot niet enkel bij deze domeinen. Ook voor sales kunnen chatbots een echte meerwaarde betekenen. Stel je bijvoorbeeld eens voor dat er een website bezoeker kijkt naar de pagina op je website waar al je prijzen vermeld staan. Dat is toch het ideale moment om de koe bij de hoorns te vatten en om bijvoorbeeld een gratis staaltje uit te delen? Hier kan je chatbot geweldig op inspelen, bij duizenden bezoekers tegelijk.

De voorbeelden zijn eindeloos, maar je merkt waarschijnlijk wel al dat er voor iedere sector en ieder departement wel een meerwaarde kan zijn, bij intelligente chatbots. Wij bij IM Creative koppelen onze chatbots graag met de data van Google. Want wees nu eens eerlijk. Wie heeft er nu meer data in zijn bezit, dan google? Juist ja… niemand! Een intelligentere chatbot bestaat niet. Wil jij weten wat een chatbot kan doen voor jouw bedrijf? Neem dan eens vrijblijvend contact op met ons & wij bekijken graag de mogelijkheden voor jouw onderneming. 

Andere leuke artikels

Alles over de tone-of-voice van je bedrijf!

Alles over de tone-of-voice van je bedrijf!

Een sterke positionering van je bedrijf binnen de doelgroep begint met het bepalen van de juiste tone of voice. Maar wat houdt tone of voice precies in en waarom is het zo essentieel voor effectieve marketing? In deze blogpost verkennen we de definitie van tone of...

Waarom cases en testimonials op je website en social media?

Waarom cases en testimonials op je website en social media?

Op zoek naar afwisselende content voor je social media of website? Post testimonials en cases! Je website is het visitekaartje van je bedrijf. Het is vaak de eerste plaats waar potentiële klanten gaan kijken of terechtkomen. Ook je social media-profielen zijn één van...

Optimaal profiteren van Black Friday en Cyber Monday? 7 tips

Optimaal profiteren van Black Friday en Cyber Monday? 7 tips

Black Friday en Cyber Monday behoren tot de meest lucratieve shoppingperiodes van het jaar. Of je nu een e-commercebedrijf runt of een kleine zelfstandige bent: dit is de uitgelezen kans om je omzet te verhogen en je klantenkring uit te breiden! In deze blogpost...