fbpx
Marketing trends voor 2020, deel 3: De individuele digitale reis
je digitale reis

Gebruikservaring is essentieel

De digitale reis van de klant en zijn gebruikservaring is altijd belangrijk geweest. In 2020 zal het echter nog crucialer worden dan voorheen. Maar wat houdt dit nu exact in? Het komt neer op het leveren van een uitzonderlijke ervaring, op elk stadium van de reis van je klant. Van prospect tot ambassadeur… Het betekent ook om de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon te geven. Het betekent zelfs om hun verwachtingen te overtreffen. Dit kan neerkomen op de snelheid van je website, maar het gaat ook vaak over content.

Google houdt van snelheid

Eén ding waar Google zich het laatste jaar op heeft gefocust is snelheid. De snelheid van een website is zo extreem belangrijk. Het is namelijk de realiteit dat als je een vraag niet kunt oplossen binnen enkele seconden na een zoekopdracht van een gebruiker, dan ben je een potentiële klant verloren. Of het nu gaat om de snelheid van je website, om de compatibiliteit met mobiele toestellen of eerder over de content van je blogposts. Neem toch maar eens een grondige kijk naar je website en zorg ervoor dat je een snelle en relevante ervaring aanbiedt aan je bezoekers. Ik houd ervan om websites te testen met Google PageSpeed.

Segmentatie en personalisatie

Verder wordt het essentieel om segmentatie en personalisatie toe te passen op de gebruikerservaring van ieder individu. Niemand wilt meer lastig gevallen worden met generieke, irrelevante content, op de dag van vandaag. Integendeel, men tolereert dit ook gewoon niet meer! Als je content persoonlijk en gesegmenteerd is, dan kun je een connectie maken met je prospect of klant die veel dieper gaat dan in klassieke marketingacties. Uiteindelijk zal dit je verkoopcijfers en je conversies ten goede komen. De markt is rijp voor bedrijven om echt hun kernwaarden te tonen en om hun klanten en prospecten echt persoonlijk te benaderen. Doe jij dit al? Wacht hier maar niet te lang mee want 2020 zal dit van je eisen!

Andere leuke artikels

Analyseer je statistieken voor een betere marketing

Analyseer je statistieken voor een betere marketing

De marketingwereld is zeer levend en verandert zeer snel. Er komen voortdurend nieuwe marketing trends, technologieën en tactieken bij. Van alles wordt er data bijgehouden. En data betekent info, wat gelijk staat aan statistieken. Daarom is het van groot belang dat jij als bedrijf altijd op de hoogte blijft. Natuurlijk wil je als bedrijf nooit […]

Personeelsproblemen opgelost in 3 weken tijd!

Personeelsproblemen opgelost in 3 weken tijd!

Een maand geleden zijn we in actie geschoten voor de Horeca groothandel, Agora Culinair. Voor zowel hun vestiging in Hamont-Achel, ook wel bekend door de naam Van Hout Horeca, als voor hun vestiging in Herentals, ook wel bekend als Vleesboerke, hadden ze een nijpend...