fbpx
Marketing trends voor 2020, deel 3: De individuele digitale reis

Gebruikservaring is essentieel

De digitale reis van de klant en zijn gebruikservaring is altijd belangrijk geweest. In 2020 zal het echter nog crucialer worden dan voorheen. Maar wat houdt dit nu exact in? Het komt neer op het leveren van een uitzonderlijke ervaring, op elk stadium van de reis van je klant. Van prospect tot ambassadeur… Het betekent ook om de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon te geven. Het betekent zelfs om hun verwachtingen te overtreffen. Dit kan neerkomen op de snelheid van je website, maar het gaat ook vaak over content.

Google houdt van snelheid

Eén ding waar Google zich het laatste jaar op heeft gefocust is snelheid. De snelheid van een website is zo extreem belangrijk. Het is namelijk de realiteit dat als je een vraag niet kunt oplossen binnen enkele seconden na een zoekopdracht van een gebruiker, dan ben je een potentiële klant verloren. Of het nu gaat om de snelheid van je website, om de compatibiliteit met mobiele toestellen of eerder over de content van je blogposts. Neem toch maar eens een grondige kijk naar je website en zorg ervoor dat je een snelle en relevante ervaring aanbiedt aan je bezoekers. Ik houd ervan om websites te testen met Google PageSpeed.

Segmentatie en personalisatie

Verder wordt het essentieel om segmentatie en personalisatie toe te passen op de gebruikerservaring van ieder individu. Niemand wilt meer lastig gevallen worden met generieke, irrelevante content, op de dag van vandaag. Integendeel, men tolereert dit ook gewoon niet meer! Als je content persoonlijk en gesegmenteerd is, dan kun je een connectie maken met je prospect of klant die veel dieper gaat dan in klassieke marketingacties. Uiteindelijk zal dit je verkoopcijfers en je conversies ten goede komen. De markt is rijp voor bedrijven om echt hun kernwaarden te tonen en om hun klanten en prospecten echt persoonlijk te benaderen. Doe jij dit al? Wacht hier maar niet te lang mee want 2020 zal dit van je eisen!

Andere leuke artikels

User Generated Content: wat en waarom?

User Generated Content: wat en waarom?

User generated content (UGC) is een krachtige tool geworden voor merken om dicht bij hun community te staan, vertrouwen op te bouwen en hun engagement rate te verhogen. UGC is elke vorm van content - zoals foto's, video's, reviews, testimonials, social media posts en...

Alles over de tone-of-voice van je bedrijf!

Alles over de tone-of-voice van je bedrijf!

Een sterke positionering van je bedrijf binnen de doelgroep begint met het bepalen van de juiste tone of voice. Maar wat houdt tone of voice precies in en waarom is het zo essentieel voor effectieve marketing? In deze blogpost verkennen we de definitie van tone of...