fbpx
Wat hebben we geleerd van onze nieuwste klanten?
online advertenties

De laatste maand was weer een heftige maand. Er zijn ondertussen weer 3 klanten bij gekomen waar we online advertenties voor beheren en alles daarrond. Toevallig zijn dit 3 klanten uit de e-commerce wereld. Aangezien zij uitsluitend online verkopen, zetten zij extreem hoge budgetten in op online advertenties. En dat, op een rendabele manier! Uiteraard heb ik al het nodige speurwerk gedaan in hun business manager. Maar ook uit onze persoonlijke gesprekken kwamen er veel gelijkenissen tussen deze ondernemers naar boven… Maar wat valt er nu juist te leren van deze grote spelers, hoe hebben zij het klaargespeeld en hoe lijken zij juist op elkaar?

Het zijn ondernemers met lef & een visie

Deze ondernemers hebben duidelijk een visie die ze kost wat kost willen waarmaken. Om dit te realiseren nemen ze meer risico dan een standaard ondernemer. Bij alle 3 de ondernemers hoor je dat dit hun veel slapeloze nachten heeft opgeleverd, maar de resultaten zijn er uiteindelijk wel.

Ze zetten niet in op 1 advertentiekanaal

Ze adverteren allen, voor grote bedragen, maar ze zetten niet in op 1 specifiek. Sterker nog ze zetten allen in op zowel Google Ads, Youtube Ads & Facebook Ads.

Ze zetten niet in op 1 type advertenties

Verder hebben ze allen meerdere type advertenties lopende. We spreken hier over Traffic-campagnes om verkeer naar hun website te lokken (en om deze te retargeten), Page-Like & Engagement campagnes (voor meer vind-ik-leuks op hun posts en/of pagina), Lead Form Ads (om hun mailinglijst te vergroten), Conversion Ads (om rechtstreekse verkopen te genereren), alsook Retargeting Ads (om mensen te achtervolgen met hun advertenties).

Retargeting is het belangrijkste!

De meeste sales halen ze uit retargeting. De meeste mensen kopen niet onmiddellijk bij jou als ze je advertenties zien. Je moet vertrouwen winnen en ze moeten meerdere aanrakingspunten hebben gehad met jou… Daarom is retargeting zo belangrijk, alsook het samenspel tussen de verschillende platformen. Het kan goed zijn dat je eerste aanrakingspunt via Google tot stand kwam, terwijl ze uiteindelijk kopen via een retargeting advertentie van Facebook. Juist dat maakt deze strategie zo krachtig!

Uiteraard zijn er nog tal van conclusies te trekken uit de gesprekken en strategieën van deze topbedrijven, maar helaas kunnen we niet alles prijs geven. Toch hoop ik dat je hier alvast enkele nuttige inzichten uit kunt halen voor je eigen business.

Heb je zelf nog tips? Let me know!

Andere leuke artikels

Analyseer je statistieken voor een betere marketing

Analyseer je statistieken voor een betere marketing

De marketingwereld is zeer levend en verandert zeer snel. Er komen voortdurend nieuwe marketing trends, technologieën en tactieken bij. Van alles wordt er data bijgehouden. En data betekent info, wat gelijk staat aan statistieken. Daarom is het van groot belang dat jij als bedrijf altijd op de hoogte blijft. Natuurlijk wil je als bedrijf nooit […]

Personeelsproblemen opgelost in 3 weken tijd!

Personeelsproblemen opgelost in 3 weken tijd!

Een maand geleden zijn we in actie geschoten voor de Horeca groothandel, Agora Culinair. Voor zowel hun vestiging in Hamont-Achel, ook wel bekend door de naam Van Hout Horeca, als voor hun vestiging in Herentals, ook wel bekend als Vleesboerke, hadden ze een nijpend...