fbpx
Wat hebben we geleerd van onze nieuwste klanten?

De laatste maand was weer een heftige maand. Er zijn ondertussen weer 3 klanten bij gekomen waar we online advertenties voor beheren en alles daarrond. Toevallig zijn dit 3 klanten uit de e-commerce wereld. Aangezien zij uitsluitend online verkopen, zetten zij extreem hoge budgetten in op online advertenties. En dat, op een rendabele manier! Uiteraard heb ik al het nodige speurwerk gedaan in hun business manager. Maar ook uit onze persoonlijke gesprekken kwamen er veel gelijkenissen tussen deze ondernemers naar boven… Maar wat valt er nu juist te leren van deze grote spelers, hoe hebben zij het klaargespeeld en hoe lijken zij juist op elkaar?

Het zijn ondernemers met lef & een visie

Deze ondernemers hebben duidelijk een visie die ze kost wat kost willen waarmaken. Om dit te realiseren nemen ze meer risico dan een standaard ondernemer. Bij alle 3 de ondernemers hoor je dat dit hun veel slapeloze nachten heeft opgeleverd, maar de resultaten zijn er uiteindelijk wel.

Ze zetten niet in op 1 advertentiekanaal

Ze adverteren allen, voor grote bedragen, maar ze zetten niet in op 1 specifiek. Sterker nog ze zetten allen in op zowel Google Ads, Youtube Ads & Facebook Ads.

Ze zetten niet in op 1 type advertenties

Verder hebben ze allen meerdere type advertenties lopende. We spreken hier over Traffic-campagnes om verkeer naar hun website te lokken (en om deze te retargeten), Page-Like & Engagement campagnes (voor meer vind-ik-leuks op hun posts en/of pagina), Lead Form Ads (om hun mailinglijst te vergroten), Conversion Ads (om rechtstreekse verkopen te genereren), alsook Retargeting Ads (om mensen te achtervolgen met hun advertenties).

Retargeting is het belangrijkste!

De meeste sales halen ze uit retargeting. De meeste mensen kopen niet onmiddellijk bij jou als ze je advertenties zien. Je moet vertrouwen winnen en ze moeten meerdere aanrakingspunten hebben gehad met jou… Daarom is retargeting zo belangrijk, alsook het samenspel tussen de verschillende platformen. Het kan goed zijn dat je eerste aanrakingspunt via Google tot stand kwam, terwijl ze uiteindelijk kopen via een retargeting advertentie van Facebook. Juist dat maakt deze strategie zo krachtig!

Uiteraard zijn er nog tal van conclusies te trekken uit de gesprekken en strategieën van deze topbedrijven, maar helaas kunnen we niet alles prijs geven. Toch hoop ik dat je hier alvast enkele nuttige inzichten uit kunt halen voor je eigen business.

Heb je zelf nog tips? Let me know!

Andere leuke artikels

Alles over de tone-of-voice van je bedrijf!

Alles over de tone-of-voice van je bedrijf!

Een sterke positionering van je bedrijf binnen de doelgroep begint met het bepalen van de juiste tone of voice. Maar wat houdt tone of voice precies in en waarom is het zo essentieel voor effectieve marketing? In deze blogpost verkennen we de definitie van tone of...

Waarom cases en testimonials op je website en social media?

Waarom cases en testimonials op je website en social media?

Op zoek naar afwisselende content voor je social media of website? Post testimonials en cases! Je website is het visitekaartje van je bedrijf. Het is vaak de eerste plaats waar potentiële klanten gaan kijken of terechtkomen. Ook je social media-profielen zijn één van...

Optimaal profiteren van Black Friday en Cyber Monday? 7 tips

Optimaal profiteren van Black Friday en Cyber Monday? 7 tips

Black Friday en Cyber Monday behoren tot de meest lucratieve shoppingperiodes van het jaar. Of je nu een e-commercebedrijf runt of een kleine zelfstandige bent: dit is de uitgelezen kans om je omzet te verhogen en je klantenkring uit te breiden! In deze blogpost...